Al 80 jaar de havenkoppen bij elkaar

Op 30 januari 1939 richt een aantal prominente mannen uit het havenbedrijfsleven de Havenvereniging Rotterdam op. Sinds die datum is de Havenvereniging een factor van betekenis in Rotterdam.

Samen problemen oplossen en kennis bevorderen

De destijds geformuleerde doelstelling om “problemen van de haven te bestuderen en kennis van de haven te bevorderen” is ook nu leidend in het beleid van de vereniging.

Ruim 80 jaar later zijn er samen met Jong Havenvereniging meer dan 1.700 actieve leden die met hun lidmaatschap en actieve deelname aan het brede scala aan activiteiten bewijzen dat de Havenvereniging springlevend en actueel is.

Jong Havenvereniging

De start van Jong Havenvereniging in 2008 markeerde een bijzonder moment in onze geschiedenis. Een speciaal programma biedt jonge, enthousiaste professionals in de haven met een gezonde Rotterdamse ambitie de mogelijkheid zich te verenigen met de bestaande leden van de Havenvereniging, om zo samen “problemen van de haven te bestuderen en de kennis van de haven te bevorderen”.